2011. szeptember 11.

A következő gördülés szeptember 11-én lesz, ami vasárnapra esik. Így nagyszerű programhoz csatlakozhatunk: a Fittbike SE Malomvölgyi Sportnapja egésznapos kikapcsolódást kínál.

A rajthelyek:
Uránváros: Intersport áruház parkolója,
Kertváros: Anikó utcai általános iskola előtti védett udvar,
Pellérd: az iskola előtt,
Bogád: az Iskola előtt.

A program:
Indulás: 10 órakor (Bogádról 9 órakor).
Regisztráció: 9:30-tól (Bogádon 8:30-tól).

A táv: kb. 10 km (Bogádról: kb. 20 km) oda és ugyanannyi vissza. A térképek a GPS-re letölthető útvonallal (track) az oldal alján, kiegészítve az útvonal leírásával. Előzetes foglalás sorrendjében 2 db kétszemélyes babaufót tudunk kölcsönadni (kerékpáros gyermekszállító utánfutó) (simorarpad@yahoo.co.uk).

A Malomvölgyben:
– Malomfutás – afféle tájékozódási futás, ahol a Malomvölgyre vonatkozó ismeretekről kell számot adni az egyes ellenőrző pontokon,
– légvár,
– íjászat, gólyalábazás, célbalövés, ügyességi játékok,
–  környezetvédelemi feladatok
– KRESZ-teszt díjakért
– Bababringa-szépségverseny: te is lehetsz sztár!, de a bringád biztosan
– trambulin
– röplabda-háló
– kosárpalánk
– az időtől függően (lesz-e még tűzgyújtási tilalom vagy sem) bográcsozás, sütögetés csapatban.

Az útvonalak:

Uránváros - Malomvölgy

Uránváros – Malomvölgy

Uránváros/Rácváros:
az útvonal megnézhető itt: http://www.gpsies.com/mapOnly.do?fileId=ocjtrxvhqslhfore
az útvonal leírása: Az Interspar előtti parkolóban gyülekezünk fél 10-től. A kocsik biztonságban itthagyhatók, a parkolóra a biztonságiak is figyelnek. Az áruházi parkolók szélén kikanyarodunnk a szervizútra és egy keskeny ösvényen rátérünk a Béke-parkra, majd a Gyöngyvirág utcáról az Ürögi fasorra kanyarodunk óvatosan. A vasúti átjáró után folytatjuk az utat délnek, nagyon vigyázva átkelünk az elkerülőn, és a földúton továbbmegyünk, egészen, míg balra nem ágazik. Balra hajtunk tovább, majd átkelünk a Füzes-árok hídján. Elértük a pompás pellérdi kerékpárutat. Ezen jobbra fordulunk, majd a Pécsi víz hídja után az erdőben letérünk a Víznyerő földútjára. Az Arányosi út kereszteződése előtti erős ív pont alkalmas arra, hogy összevárjuk egymást és fölkészüljünk a biztosított átkelésre. Továbbhajtunk délnek Keszübe, és amint lehet, balra fordulunk. Kaptató következik, egészen a játszótérig, aholis balra fordulunk a Malomvölgyi utcára. Ennek végén kavicsos út következik, majd annak végén (már északnak tartunk), az ösvényen eljutunk a 2-es tó déli gátjáig. Itt visszafordulunk a parti útra. Ezen egy komoly, de rövid és több kisebb emelkedő árán eljutunk a játszótérig. Kicsit tekerünk még, amíg alkalmas helyet találunk, és ezzel el is értük az uticélt.
Kontakt: Simor Árpád, +36 30 24 12 557

Kertváros - Malomvölgy

Kertváros – Malomvölgy

Kertváros – Malomvölgy:
az útvonal megnézhető itt: http://www.gpsies.com/mapOnly.do?fileId=lcqjizzqtsdpgjyk
az útvonal leírása: Az Anikó u. suli előtt gyülekezünk, zárt udvaron, biztonságban. Az iskolát erre az időre kinyitják, a kulacsok vízzel föltölthetők, egyéb ügyek elintézhetők. Délnek indulunk, és a járda csücskén kikanyarodunk a “zárt” parkolóba. A végén egy kis padkaugratással fölkapunk a járdára, és zöldnél átkelünk a zebrán. A sor végét megvárjuk, ha kell, hogy a következő lámpaváltással utolérjen. Továbbmegyünk a bringagyalogútként használt aszfalton a körforgalomig, ahol biztosítással oldjuk meg a bonyolult elsőbbségi viszonyokat. Itt figyelni kell. Tovább a járdán a Lahti úton, és itt is ügyelünk a kereszteződésben fölbukkanó óvatlan ócsóbóti bevásárlóautósokra. A nagybani piacnál bevárjuk a sort, átkelünk, és az Eszék utca járdáján, majd Simonyi szakközép előtt továbbhajtva eljutunk a malomvölgyi kerékpárútra. Nem bántjuk a kocogókat és kocabringásokat, hanem hajtunk a nemrég kiépített átkelőig, óvatosan a korlátok miatt, majd tovább a kerékpárúton. Ennek éles balos kanyarjában libasorba rendeződünk, mert a kanyar beláthatatlan, viszont a szembejövőket az út nagy sebességre készteti, amihez a kanyar viszont nagyon szűk. Innen már nyugodt a pálya: lejutunk a parkolóba (jó, itt még résen kell lenni), aztán alatta ráfordulunk a Malomvölgyi tó körüli kavicsösvényre. Elmegyünk a Szeretet-hídig, azon áthajtunk, éles kanyar balra, majd jobbra, és a gáton áttekerve a nyugati parti ösvényre jutunk, ahol egy-két kisebb, majd egy erős, rövid kaptató árán eljutunk a játszótérig. Megkeressük a legjobb helyet, és ezzel célhoz is értünk.
Kontakt: Patkó Norbert, +36 20 522 63 90

Pellérd - Malomvölgy

Pellérd – Malomvölgy

Pellérd – Malomvölgy:
az útvonal megnézhető itt: http://www.gpsies.com/mapOnly.do?fileId=vxsntkxwbklznunr
az útvonal leírása: Az iskola elől indulunk. A járdán (hm…) eljutunk a Vasút utcáig, balrafordulunk és irány a pompás új kerékpárút. A ráfordulás kicsit kidolgozatlan, tehát az éles, hirtelenszűk kanyarban erőst lassítunk, és innen kezdve már csak majd a bababufót húzó bringatárs kell nagyon figyeljen, hogy a pollerek közti szűk résen gond nélkül áthúzza az ufót. A szembejövők egy kis bajban lesznek, de elengedjük őket. Eljutunk a számozatlan vízügyi műtárgyig (talán kút), ahol a régi vasúti kőágyat a bringaút kikerüli, valószínűleg, hogy a vízügyesek azon közelítség meg a kutat. Itt már figyelünk, mert az erdőben a következő nyiladékban, a zúzottköves úton délre fordulunk. Ezen az úton egészen az Arányosi útig jutunk, ahol egy figyelmeztető ív épp alkalmas arra, hiogy összevárjuk a csapatot és fölkészüljünk a biztosított átkelésre. Rövid darabon az Arányosin megyünk, majd irány Keszü, ahol az első lehetőséget kihasználva balra fordulunk. Emelkedő következik, amelynek a tetején, a játszótérnél balra fordulunk a Malomvölgyi utcára. Ennek végén ismét szűkület (ufó!), majd egy kavicsos ösvény, amit a végén elhagyva kicsit tovább, mag jobbról már látszik a gát. Itt lekanyarodunk, majd újból jobbra, és a tó melletti ösvényen tekerünk a játszótérig. Ezen a szakaszon már csak egy erős, de rövid emelkedővel kell számolnunk. A játszótér környékén kinézzük a legjobb helyet, és ezzel célban is vagyunk.
Kontakt: Medgyesi Antal, +36 30 45 21 679

Bogád - Malomvölgy

Bogád – Malomvölgy

Bogád – Malomvölgy:
az útvonal megnézhető itt: http://www.gpsies.com/mapOnly.do?fileId=kafrrcuvujnddcqb
az útvonal leírása: Az iskola elől indulunk. A Kossuth utcán végig, majd a Homokdombra fölkaptatva legyűrtük a túra legnagyobb, bár nem egyetlen kaptatóját. Balra térünk a Homokvölgyi útra, majd a régi pécsváradi vasútvonal mellett, a Deák utcában haladunk tovább. A Koksz utcai kereszteződésnél bevárjuk egymást, majd óvatosan átmegyünk a Palahegy útra, ahonnét a Szt. Borbála hídra egy keskeny kis gyaloghídon toljuk át a cangát. A híd keskeny gyalogjáróján folytatjuk az utat, vigyázva a rendre elénk ugró villanyoszlopokra. A híd végén áttoljuk a bringát a Buzsáki utcára, majd a Tesco parkolója mellett eljutunk a Zsolnay V. u. kereszteződéséig. A villanyrendőr innenső és túlsó oldalán egymást bevárva, az északi járdán lecsorgunk a Gyárvárosi templom előtti kereszteződésig, ott át a zebrán, és a rendőrőrs előtt-alatt kijutunk a Diósi útra. Az Engel János utca kétszer két sávján óvatosan kelünk át, majd a Diósi út végén, az autószalon után a kerítés mellett, a járdán jutunk ki a Felsővámház utcára. A Vadász utcára fordulva újra csak libasorban haladunk, míg a Major utcával átellenben megtaláljuk az EKF kerékpárútnak épült, jelenleg státus nélküli betoncsíklot (az északi oldalon az alulsó). Bár tudjuk, hogy ez voltaképpen kerékpárút, azért vigyázunk a gyalogosokra, az út szélébe orvul, hirtelen belenőtt ötvenéves fák és a lassan műemléki korúvá váló bontási kupacok miatt magunkra is. A bringaútátkelő-festés (sárga pontvonal) nem jelent elsőbbséget, tehát figyelmesen megyünk át rajta. Már csak azért is, mert innét járdán megyünk tovább, majd a körforgalom zebráján át a Búza térre érünk, ahol délre fordulunk. Az Egyetem utcán le, a Rákóczi utat a lámpánál keresztezve (bevárjuk egymást!) a 48-as tér nyugati oldalán lecsorgunk a Vasvári Pál – Vargha Damján – Dohány utca kerülővel a Légszeszgyár utcáig, majd a Bacsó Béla utat óvatosan keresztezve a Battyhányi utcában, a régi Pezsgőgyár sarkán balra fordulva a járdán folytatjuk az utat. A felüljáró alatt – semmi sem jelzi, de az útra nyíló ajtajú autómosóról fölismerhető azért – a K-1 kerékpárúton, balra, a vasutat vigyázva keresztezve, eljutunk a Verseny utcára. Jobbra fordulunk, és megyünk a K-1 bringagyalogúton, míg csak véget nem ér. Ekkor balrafordulunk, és tovább követve a K1 vonalát Kertvárosba jutunk. A fahídon egyesével, elnyújtott sorban, egymásra vigyázva hajtunk át, mert a híd szégyenteljes állapotban van mára. A Varsányi utcán elhagyjuk a K-1-et, majd a Kamilla – Anikó – Sarolta utca vonalon kijutunk a védett parkolóba. Innét már ugyanazt az utat járjuk be, mint a kertvárosiak. Ha a csapatnak kedve van hozzá, az Anikó utcai suli előtt meg is pihenhet (a Kamilla utcából az Anikót keresztezve egyenesen tovább, ahol behajtani tilos [khm…]), és ha szerencsénk van, épp ottérjük a kertvárosi csapatot is.
Kontakt: Deutsch Erika, +36 .. .. .. …, Gógl András, +36 30 982 99 85

A plakát innen letölthető: Plakát – Urán (pdf) Plakát, Pellérd pdf Plakat Kertvaros pdf plakat_11szep11_Bogád_A4.pdf

2011. májusában a tervezett gördülés sajnos elmaradt.